Gry od wydawnictwa Nasza Księgarnia

W minionym tygodniu do działającego przy naszym szczepie Harcerskiego Klubu Gier „Gildia” dotarła przesyłka prosto od wydawnictwa Nasza Księgarnia. Dzięki uprzejmości Pana Jakuba Gralaka, specjalisty ds. gier planszowych, klub Gildia otrzymał dziesięć fantastycznych gier, które niebawem zagoszczą na zbiórkach członków szczepu.

Wśród przesłanych gier znajdują się m.in. Domek na drzewie, który zdobył nagrodę za najlepszą grę rodzinną (nominacja Golden Geek, USA, 2015) oraz Gejsze, które otrzymały nagrodę za najlepszą grę 2-osobową (nominacja Golden Geek, USA, 2017).

Oto tytuły i krótkie opisy gier, które otrzymał klub od wydawnictwa Nasza Księgarnia:

  • Sen – gracze wybierają się wspólnie do świata snów, gdzie czekają na nich zarówno baśniowe, jak i mroczne pełne kruków krainy. Tworząc sny składające się z czterech krain gracze mają za zadanie posiadać jak najmniejszą liczbę czarnych kruków. Gra przeznaczona jest dla 2 do 5 graczy i trwa ok. 20 minut.
  • Na końcu języka – gracze kolejno wykładają karty do momentu gdy na kartach dwóch graczy pojawi się identyczny obrake, co jest równoznaczne z rozpoczęciem pojedynku. Zadaniem pojedynkujących się graczy jest podać jak najszybciej hasło pasujące do kategorii wskazanej przez kartę przeciwnika. Wygrywa osoba, która zwyciężyła w jak największej liczbie pojedynków. Gra jest przeznaczona dla 3 do 6 graczy i trwa 30 minut.
  • Detektyw Pozytywka na tropie – gra, w której można spotkać postacie znane z książek Grzegorza Kasdepke. Zadaniem gracza jest odkrywanie kolejno wybranych z 49 płytek, na których znajdują się przedmioty oraz detektyw Pozytywka, Martwiak i pan Mietek. Osoba, która zdobędzie jak najwięcej płytek z przedmiotami wygrywa. Gra jest przeznaczona dla 2 do 5 graczy i trwa 20 minut.
  • Mrówki – zadaniem gracza jest poszukiwanie mrówek w wielkim mrowisku poprzez wykonywanie w pamięci prostego dodawania. Gra jest przeznaczona dla 2 do 6 graczy i trwa 20 minut.
  • Gra na emocjach – gra, która polega na wybraniu karty z obrazkiem najlepiej przedstawiającym odpowiedź na zadane pytanie. Gracz rozpoczynający rozgrywkę zadaje pytanie „Jak się czuję, gdy …” a pozostali gracze wybierają jedną ze swoich kart. Punkty zdobywa ten, którego kartę wybierze gracz zadający pytanie. Gra jest przeznaczona dla 3 do 10 graczy i trwa 20 minut.
  • Gejsze – celem gry jest zdobycie przychylności gejsz poprzez obdarowywanie ich podarunkami. Wszystko jednak zależy od czterech posiadanych kafelków działań. Duża interakcja między graczami daje wiele zaskakujących zwrotów akcji. Gra przeznaczona jest dla 2 graczy i trwa 20 minut.
  • Fabryka robotów – jest to standardowa gra na spostrzegawczość. Gracze muszą jak najszybciej odnaleźć pojawiającego się na taśmie produkcyjnej robota w zależności od jego kształtu, koloru i taśmy produkcyjnej. Niekiedy jednak trzeba będzie zatrzymać taśmę wciskając przycisk STOP. Gra jest przeznaczona dla 2 do 6 graczy i trwa 20 minut.
  • Bankrut – gra, w której gracze wykonują swoje ruchy równocześnie. Ich rolą jako kupców jest wymieniać karty z towarami, tak aby zdobyć jak najwięcej kart jednego rodzaju. Można jednak zyskać punkty ujemnie, które doprowadzają gracza do bankructwa. Gra przeznaczona jest dla 3 do 6 graczy i trwa 30 minut.
  • Twardy orzech do zgryzienia – gracze wcielają się w rolę wiewiórek i ruszają, aby zdobyć jak największą liczbę orzechów. Wiewiórki poruszają się po drzewie adekwatnie do liczby zebranych właśnie orzechów co skłania gracza do zastanowienia się nad kolejnymi ruchami. Gra jest przeznaczona dla 2 do 4 graczy i trwa 20 minut.
  • Domek na drzewie – zadaniem graczy jest, jak sama nazwa wskazuje, zbudowanie domku na drzewie korzystając z ponad 70 kart atrakcyjnych pomieszczeń. Należy jednak uważać, aby drzewo nie przechyliło się za bardzo w którąś ze stron. Gra przeznaczona jest dla 2 do 4 graczy i trwa 20 minut.

Wypowiedź

W imieniu zuchów i harcerzy naszego szczepu pragnę podziękować Panu Jakubowi i Wydawnictwu Nasza Księgarnia za przesłane gry, które na pewno znajdą swoich miłośników wśród Chwatów – mówi phm. Radosław Kałuża, Przewodniczący HKG „Gildia”. – Już niedługo klub rusza z całkiem nowym projektem, w realizacji którego otrzymane gry okażą się niezwykle pomocne – dodaje Druh Radek.


To wszystkie z otrzymanych od wydawnictwa Nasza Ksiegarnia gier. W najbliższym czasie zademonstrujemy dokładniej każdą z nich.

Gry od wydawnictwa Nasza Księgarnia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *