gameROOM na Dniu Myśli Braterskiej

Podczas tegorocznych obchodów Dnia Myśli Braterskiej zorganizowanych w formie biwaku w Zespole Szkół nr 3 w Jaworznie przez szczep z Podłęża uczestnicy mogli stoczyć niejeden pojedynek pomiędzy Rebelią a Galaktycznym Imperium, czy zadbać o swoje Karciane Królestwo, a przede wszystkim dobrze się bawić w gameROOMie przygotowanym przez członków Harcerskiego Klubu Gier Gildia.


Turniej z Naszą Księgarnią

Zanim harcerki i harcerze zasiedli do stołów, aby pograć w te znane im lub nieznane tytuły, członkowie Gildii zaprosili wszystkie zgłoszone drużyny do wystawienia dowolnej liczby 3-osobowych ekip chcących zmierzyć się na zielonej murawie z Wydawnictwem Nasza Księgarnia. Polska, gola! – bo o tej grze warszawskiego wydawnictwa mowa, zyskała dużą popularność podczas toczących sie rozgrywek Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Do turnieju przystąpiło 8 ekip, więc zadecydowano o zastosowaniu systemu pucharowego.

Na początku Przewodniczący Gildii wytłumaczył zasady gry, poinformował, że każde spotkanie rozgrywane będzie do 3 goli dla jednej ekipy, po strzeleniu których następowała zmiana połów i drużyn. Wszystkie mecze rozegrano reprezentacjami Polski i Niemiec, by w finale stoczyć pojedynek pomiędzy Polską a Hiszpanią. Zanim rozbrzmiał pierwszy gwizdek każda drużyna miała możliwość rozegrania sparingów i przyswojenia zasad.


Puchar dla GGTeam

Pierwsze mecze stoczyli ze sobą przedstawiciele drużyn GGTeam i Wataha, które zakończyły się 3:0 i 3:2 dla członków Wyżu. Drugi mecz rozgrywany na stole obok wygrała ekipa MMM pokonując Retortę 3:0 i przegrywając drugi mecz jedną bramką 2:3. Po zwolnieniu stołów do akcji wkroczyły ekipy Jednorożców i Wygranych. Nazwa dopisała, co pozwoliło Wygranym uzyskać wyniki 0:3 i 1:3. Ostatni mecz w tej fazie przypadł komendzie biwaku noszącej nazwę Komenda TormenDa i Dzikim Pagajom. Tym razem to wodniacy byli górą wygrywając pierwszy mecz 0:3 i przegrywając drugi 3:2.

Walka o wejście do finału nie sprawiła większego problemu GGTeam, która to wygrała 3:0 i 3:2 z MMM, natomiast dzielnie walcząca ekipa Wygranych uległa Pagajom w ostatecznym rozrachunku 5:4 (1:3 i 3:2). Finał stoczyli między sobą Niedźwiedzie i Wodniacy. Ci drudzy w losowaniu przed meczem otrzymali możliwość rozpoczęcia rozgrywki jako ekipa Polska.

Pierwszy mecz finałowy zakończył się wynikiem 3:1 dla GGTeam, natomiast drugi pokazał z jaką wprawą młode chwaty potrafią rozgrywać karciane mecze. Ostateczny wygrywając 6:1 dh Emilia, dh Oliwia i dh Staszek zajęli pierwsze miejsce i otrzymali nagrodę ufundowaną przez HKG Gildia.


X-Wing, Valeria i Splendor

Kiedy już zakończyły się rozgrywki piłkarskie do stołów zasiedli zainteresowani konkretnymi tytułami uczestnicy biwaku. Dużym powodzeniem cieszyła się gra figurkowa X-Wing z uniwersum Gwiezdnych Wojen, którą klub otrzymał od DragonEye.pl. Na specjalnie przygotowanej planszy w przestrzeni kosmicznej spotkali się piloci myśliwców TIE oraz Luke Skywalker w swoim X-Wingu. Wersja podstawowa – czerwona, czyli przed VII częścią sagi – zawiera własnie 3 pojazdy i wszystkie niezbędne do rozgrywki elementy. Sama nauka gry przebiegała bardzo sprawnie i już po kilku minutach każdy kolejny gracz mógł cieszyć się niesamowitą zabawą.

Kolejną pozycją, po którą najczęściej sięgano, była Valeria: Karciane Królestwo otrzymana od wydawnictwa Games Factory w ramach Pakietu Noworocznego. Dzięki łatwym i intuicyjnym zasadom, a także wielkiemu zaangażowaniu graczy Valeria nie była chowana do pudełka aż do zamknięcia gameROOMu. Tą samą popularnością cieszył się Splendor wydawnictwa Rebel oraz Sen wraz z Mrówkami od Wydawnictwa Nasza Księgarnia.

Młodsi uczestnicy sięgali zarówno po zaprojektowaną przez HKG mega jengę jak i Dobble czy Speed Cups. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także Gobblety od FoxGames, które jeden z członków klubu wygrał w konkursie i przekazał na stan Gildii. Gra jest bardziej zaawansowaną wersją kółko-krzyżyk, z tym że większe piony gobbletów mogą zjadać te mniejsze – zarówno swoje jak i przeciwnika. Inny tytuł często rozkładany nawiązuje bezpośrednio do harcerstwa. Mowa o grze wydawnictwa Egmont Mali Powstańcy, którą to grę klub otrzymał od sympatyków.

Organizacja spotkań i gameROOMów przez Harcerski Klub Gier Gildia nie byłaby możliwa bez wsparcia wydawnictw, sklepów i sympatyków klubu. Tym razem dużą pomoc okazali również internauci biorący udział w plebiscycie klubów gier planszowych, w efekcie którego Gildia otrzymała 17 niesamowitych tytułów od wydawnictw Nasza Księgarnia i Games Factory.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *